Idag blir det några referenser, men bara några.

Det som fick mig att söka hjälp kort efter Indienresan var att synen började krångla. Då blev jag rädd. Jag hade ju hittat verktyg för minnet, hade checklistor och verktyg överallt men glömde saker. Men jag fortsatte att hålla takten uppe. Fanns så mycket att ta igen efter min semester. Tills den där dagen när jag inte kunde fokusera min syn längre. Ringde syrran som är doktor. Fick rådet att söka hjälp innan det blev ett kroniskt besvär. Jag blev sjukskriven ett par månader direkt. Överarbetad och stressad

Klarade inte av att ta in text i böcker eller tidningar, på nätet eller i telefonen. Orkade inte lyssna på poddradio, klarade heller inte av att titta i yogaböcker. Illa var det.

Några böcker har det blivit lite senare som har varit till hjälp på vägen, och som jag kommer att referera till i bloggen:

Karin Björkegren Jones (2016) Ett stressfritt liv.

Pia Dellson (2015) Väggen. En utbränd psykiaters noteringar.

Jack Kornfield (2000) After the ecstasy, the laundry. How the heart grows wise on the spiritual path.

Fredrik Livheim, Daniel Ek & Björn Hedensjö (2016) Tid att leva. Ett tioveckors program för stresshantering med ACT och medveten närvaro.

Josephine Selander (2015) Yoga & ACT: för ett rikt och meningsfullt liv

Det blir alltså en skön blandning med både ACT, stress, filosofi och yoga!

